Először is a legfontosabbak, hogy kijelöljük az adott terméket amit szeretnénk forgalmazni. Az is fontos hogy tudjuk nem a megérzéseire kell hagyatkozni hanem lehető legfontosabb, hogy utánanézzünk olyan oldalakon, ahol pontosan azzal foglalkoznak, mely terméket, illetve kategóriát érdemes forgalmazni. Rendkívül fontos információ számunkra az is, hogy egy kategóriában milyen fejlődés volt tapasztalható az elmúlt időszakban. Webáruház készítés egyik alappillére, és az egyik legfontosabb része az, hogy hogyan tudjuk az összes információt, és adatot számunkra megfelelőképpen feldolgozni. Semmi esetre sem indulhatunk el olyan irányba, ami nélkülözi az adatokat és a számokat ,azokat a kimutatásokat, amelyek rendelkezésünkre állnak. A webáruház készítés során egyik legfontosabb ilyen szakmai oldal a Google Trends, amely azzal foglalkozik, hogy egészen pontosan milyen trendek alakultak az elmúlt időszakban, mely kategóriákra, és termékekre milyen mennyiségű keresés érkezett. Ezeket az adatokat figyelembe véve együttesen kell meghozunk azt a döntést, hogy, mely termékeket forgalmazzuk a webáruházban.
A webáruház készítés második lépcsőjéhez értünk
A termék definiálása megtörtént a következő lépés webáruház készítés alapjainak lefektetése, a célok meghatározása, optimalizálás. Sokszor elhangzik optimalizáljuk a webáruházunkat kifejezés mit is jelent ez a valójában? Amikor már tudjuk milyen terméket vagy szolgáltatást akarunk árusítani az oldalunkon legyen az akár weboldal, egyedi webáruház, attól függően el kell végeznünk a kulcsszókutatást. Ehhez támogatást nyújtat a Google kulcsszó tervezője is.
Miért is van szükségünk a kulcsszókutatásra? A kutatás eredményeképpen megkapjuk azokat a kulcsszavakat, szinonimákat, akár pontosan, akár részleteiben kiegészítő módon kapcsolódó kifejezéseket, amelyek erősítik a kommunikációt és a webáruház értelmezhetőségét a keresőmotorok számára. Ezeket a kulcsszavakat később nemcsak a termékeink nevében, hanem egyéb más helyen, blog cikkekben is kell hasznosítanunk, ezáltal is előnyt szerezve a Google keresőben. A kulcsszó kutatása során rákereshetünk nem csak a fókusz kulcsszó keresési gyakoriságára, hanem a pontosan egyező, illetve a kapcsolódó kulcsszavakra is. Ilyen segítő eszköz például: https://online.seranking.com, mely a konkurencia vizsgálatok során is tökéletes megoldást nyújt. A webáruház készítés keresőoptimalizálása három nagy részből áll:
Technikai seo beállítás
On-page Seo
Off-page Seo
A technikai seo a webáruház feléptésének alapjait határozza meg, hogy a keresőmotorok szempontjából világosan értelmezhető legyen. Ezt úgy kell elképzelni, mintha olvasnánk egy könyvet. Mi is elolvassuk a tartalomjegyzéket, majd az oldalon található címek, alcímek, szövegek segítségével értelmezzük az oldal témáját, üzenetét. Ugyanez történik a robotok világában is, azzal a különbséggel, hogy algoritmusok alapján tájékozódnak, mely alapja a technikai seo beállítás.
On-page Seo a fent leírtakat tartalmazza oldalakra lebontva, tehát magukban az oldalakban való eligazodást segítő technikai beállításokra vonatkozóan ad utasítást.
Off-page Seo-ról a linképítések során már biztos hallott, külső linkek segítségével lehet erősíteni webáruházunk minőségét, rangsorát a keresőben. Fontos, hogy csak megbízható linkeket célszerű használni, mert a rosszul megválasztott linkek kárt is okozhatnak a rangsorolás tekintetében.
A webáruház készítés harmadik lépcsőjéhez el is érkeztünk
A keresőoptimalizált oldal struktúra kialakítása és ezáltal maga a webáruház, weboldal optimalizálása utána kerülhet sor, a csatornák meghatározására, amelyeken keresztül elérhetjük célközönséget termékeinkkel, szolgáltatásainkkal. Egy induló webáruház a kezdetekben önállóan nem képes elérni látogatóit, vásárlóit. Ebben a helyzetben a legjobb megoldást a Google hirdetések kezelése, illetve a közösségi felületeken való megjelenés nyújtja. Mielőtt azonban ezeket a felületeket igénybe vesszük, fontos a mérőkódok beépítése a webáruház forráskódjába. Ezen kódokkal biztosítható az online hirdetés sikeressége. Sajnos sok alkalommal látjuk, hogy ezeket az alapvető lépéseket a megbízott hirdetéskezelők nem teszik meg, ezzel pedig óriási károkat okoznak hosszú távon az oldalak számára.
Mérőkódok elhelyezése a forráskódban a webáruház készítés sikere
Melyek is ezek a kódok?
A Google Adwords kampánykezelés során kétféle alapvető kód létezik. Az egyik az úgynevezett remarketing kód, a másik a konverziót méri. A konverzió minden értékes cselekmény, ami az oldalon történik, tehát a célunk is egyben, amit szeretnénk elérni. Ilyenek pl. a vásárlás, telefonhívás, vagy éppen az ajánlatkérések. Ezek a kódok eseményeket is követhetnek, akár a Google hirdetések, akár a Facebook reklámok során. Ezeknek az eseményeknek a rögzítésével szintén értékes adatokhoz jutunk. Ezeket a kódokat távolról a Google címke kezelővel is el lehet helyezni a kódban ez a lehetőség más néven a Google Tag Manager.
Adatcsatornából dolgozó online hirdetések
Fontos megemlíteni a termék feed-ből dolgozó hirdetéseket, melyek a leghatékonyabb megoldások az oldalon már járt látogatók elérésére, visszacélzására. Ez lehet sima remarketing kampány, illetve dinamikus remarketing. Mindkét lehetőség elérhető, mind a Google hirdetésekkel, mind a Facebook hirdetéskezelő rendszerében. A Shopping kampányokkal is találkozhatunk már Magyarországon is, ezek képes hirdetések formájában jelennek meg a keresőben. Ezen termékeket a Google Merchant Centerbe kell feltölteni.
Cégünk Google Partner Ügynökségként magas minőségben, hatékony online marketing szolgáltatással áll rendelkezésére az online piacon, legyen szó akár webáruházról, akár szolgáltatásra szakosodott weboldalról.
További lehetőségek a forgalom növelésére
A bevételünk növeléséhez segítséget nyújtanak kezdő webáruház számára az úgynevezett árösszehasonlító oldalak, illetve online plázák. Ezen felületeken való részvétel különféle módon lehetséges. Az árösszehasonlító oldalak működésüket tekintve kattintási díjszabással működnek. Ezek közé tartoznak például az arukereso.hu, olcsobbat.hu, ahol a termékre kattintva a vásárló a webáruház oldalára kerül, és a bolt felületén tudja fejezni a vásárlást. Vannak online plázák, amelyek jutalék alapon működnek, itt már a pláza felületén történik a vásárlás, de a webáruház szolgálja ki a vásárlókat. Ezek közé tartozik a topseller.hu online pláza is, ahol a webáruházak kockázatmentesen regisztrálhatnak. A termékek feltöltése, és a rendelések átadása is már egy autómatikus integrált rendszeren keresztül történik.
Listaépítés, kosár elhagyás csökkentése, konverzió növelése
Több eszköz is rendelkezésre áll, amivel a fent megnevezett céljainkat elérhetjük. Rendkívül elterjedtek a kiértesítő szolgáltatások, ilyen például a one signal, ahol lehetőségünk nyílik egy gyors feliratoztatásra, és már küldhetjük is ajánlatainkat a feliratkozottak számára. A másik alternatíva a Pop-up ablakok. Lehet, hogy azt gondoljuk, hogy zavaró, de ez tévedés. Jó üzenettel, elérhetjük, hogy minél több feliratkozót kapjunk, akiket később informálhatunk akcióinkkal kapcsolatban is. Nem kell, hogy agresszív legyen, elég, ha az oldal elhagyásakor jelenik meg. Természetesen léteznek magasabb szintű beállítások is, pl., ha a kosár elhagyásakor jelenik meg alternatívát adva a leendő vásárló számára. A pop-up ablak egyik elterjedt szolgáltatója a poptin.hu. Itt még nem ér véget a folyamat, hiszen a feliratkozás önmagában kevés, a hírlevél küldése is fontos. Ezeket a rendszereket össze lehet kötni a hírlevél küldő szolgáltatásokkal, ilyen például az elastic email is. Természetesen, a fentiken kívül még számtalan lehetőség kínálkozik a vásárló erő növelésére, és megtartására.
Elérkeztünk a webáruház készítés utolsó, ám de nem végső szakaszához
Lényeges, hogy a fentiek mellett törekedjünk az organikus találatok növelésére, hogy hosszú távon is stabilizálni tudjuk helyünket az elsők táborában. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos keresőoptimalizálás, mely sok esetben már a webáruház készítés első fázisában döntő tényező, és a jövőre nézve alapvetően befolyásolja a helyezést a keresők rangsorolásában.