A webshop üzemeltetés lényeges szempontja, hogy míg az online értékesítéshez és vásárláshoz vezető lépést felgyorsította a világjárvány, ez megváltoztatta a fogyasztói magatartást, és nincs visszaút.
A felmérésekbena fogyasztók azt mondják, hogy havi kiskereskedelmi vásárlásaik átlagosan 43% -át teszik meg online. Az online vásárlás különösen népszerű a szülők és a városi területeken élő emberek körében, akik azt mondják, hogy vásárlásaiknak körülbelül a felét már online vásárolják. A kiskereskedők pedig kielégítik igényeiket. Míg négyből közel három kiskereskedő azt állítja, hogy vállalkozásuk online átalakítása vagy bővítése volt a világjárvány legnagyobb kihívása, ez a kihívás megváltoztatta őket. A megkérdezett 500 kiskereskedelmi tulajdonos, vagy menedzser hatalmas 88% -a most már online értékesíti termékeit.
Ha szeretné kamatoztatni ezt a tendenciát, olvassa el a részleteket a kiskereskedelmi üzlet, szolgáltató alapú üzlet vagy étterem online ágának megkezdésének fontos szempontjairól.
Mi az e-kereskedelem?
Az e-kereskedelem az áruk és szolgáltatások online vásárlásának és eladásának folyamatára utal, bár az elmúlt években, és még inkább a világjárvány idején, a vásárlási tapasztalatok túlmutattak ezen. Például a fizikai telephellyel rendelkező kiskereskedők beépíthetik az e-kereskedelmet azáltal, hogy lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy online böngészhessenek és vásárolhassanak a boltban.
Amellett, hogy lehetővé teszi a kiskereskedőknek és az éttermeknek, hogy jobban kiszolgálják a meglévő ügyfeleket azáltal, hogy megkönnyítik számukra a vásárlást és a böngészést, az online áruház lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy teljesen új közönségeket találjanak – olyanokat, amelyek soha nem léphetnek be fizikai helyükre. A független kiskereskedők, a kisvállalkozások és a nagyvállalatok egyaránt profitálhatnak az e-kereskedelem üzleti stratégiájába történő beépítéséből.
Mint minden digitális technológia, az e-kereskedelem is gyorsan fejlődött. Az 1990-es évektől kezdve az e-kereskedelem a fogyasztói piacot kezdte megcélozni, és az online kiskereskedők elkezdtek felbukkanni. Most szinte minden vállalkozás tulajdonosa vagy vállalkozó az e-kereskedelmi platform segítségével percek alatt megnyithat egy online áruházat.
Webshop üzemeltetés során fontos az online értékesítés előnyit is megvizsgálni
Sok kiskereskedő különböző módszerekkel kísérletezik vállalkozásuk működtetésével, legyen szó nagykereskedelemről vagy új termékcsaládról, vagy teljes egészében egy másik iparágban. Az internetezés pedig sikeresebbé teszi ezeket a fogadásokat. Az online értékesítéssel rendelkező kiskereskedők bevételeinek átlagosan 58% -át az online értékesítés adja. A megkérdezett kiskereskedők közül minden hatodik szerint az összes bevétel az online értékesítésből származik, és 36% szerint nagyon valószínű, hogy 2021-ben és azon túl is csak online üzlet lesznek.
Az e-kereskedelmi áruház működtetésének néhány előnye:
- 24/7 vásárlás: A legtöbb e-kereskedelmi webhely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy átnézzék a termékeket és bármikor, éjjel vagy nappal, vásárlási döntéseket hozzanak. Ez megkönnyíti a vásárlást az ügyfelek számára, és ez a fajta hozzáférhetőség óriási versenyelőnyt jelent. Vállalkozás tulajdonosaként ez lehetővé teszi az eladások növelését is, miközben mást csinálsz (még alvás közben is).
- Találkozzon az ügyfelekkel ott, ahol vannak: Egy online áruház birtokában több csatorna nyílik az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Integrálódjon a közösségi médiába, és hagyja, hogy az emberek vásároljanak a hírcsatornájukból, segítsenek az ügyfeleknek megtalálni Önt a Google kereséseiben és vásárolni, amint készen állnak, és hírleveleket küldjenek az ügyfeleknek olyan termékekkel, amelyekre szükségük van a vásárlási előzmények alapján.
- Kiterjesztett hatókör: A fizikai üzlet csak a környéken tartózkodó vásárlók számára történő értékesítésre korlátozódik. Számos e-kereskedelmi webhely kiterjeszti a vállalkozásokat az emberekre az egész országban vagy a világ minden tájáról, jelentősen kibővítve vevőkörüket és potenciális bevételeiket. Az online értékesítés lehetőséget kínál a készlet bővítésére vagy növelésére is – a vállalkozás által online értékesíthető tételek számát nem kell ugyanúgy korlátozni, mint a fizikai áruházat, ami figyelembe veheti a cash flow növelését.
- Vásárlási csatorna egyértelműsége: Jelenleg szinte lehetetlen nyomon követni, hogy egy vásárló milyen gyakran látogat el egy fizikai üzletbe böngészni, mielőtt döntene a vásárlásról. Az online áruház azonban nyomon követheti az ügyfelek minden kattintását, értékes betekintést nyújtva a vásárlási folyamatba, és előkészíti a marketing lehetőségek (például az elhagyott kosár e-mailek) útját az ügyfelek részére már a vásárlás előtt.
Webshop üzemeltetés online áruház vs fizikai üzletek
A fizikai üzleteket nem szabad szembeállítani az e-kereskedelemmel, mert a vállalkozások ebben az esetben úgy érzik, hogy egyik csatornát kell választaniuk a másik helyett. A felmérések is mutatják, hogy az online tapasztalatok kevésbé helyettesítik a személyes interakciókat, inkább kiegészítik azokat.
Mindkét opció kielégíti a szélesebb ügyfélkör igényeit. A legtöbb kiskereskedőnek vannak olyan ügyfelei, akik szívesebben rendelnének mindent online, és mások, akik inkább személyesen látnak valamit, mielőtt vásárolnak. Aztán vannak olyan ügyfelek, akiknek nincs preferenciájuk. Ennek ellenére mindkét lehetőséget szeretnék, hogy a saját menetrendjük, igényük szerint vásárolhassanak.
Amint a kiskereskedők az online csatornákra terjeszkednek, lehetőségük van összekapcsolni az online és az offline élményt, ami növeli az értékesítést, az ügyfelek megismétlődését és azt a lehetőséget, hogy az ügyfelek számára biztosítsák a kívánt élményt, ahol csak akarják.
Hogyan lehet elindítani egy online áruházat?
Az online értékesítés megkezdéséhez létre kell hoznia egy e-kereskedelem webhelyet vagy online rendelési oldalt, fel kell sorolnia a termékeket, be kell állítania a fizetéseket és be kell állítania az online üzleti műveleteket (például a megrendelések teljesítését, a szállítást, a forgalmi adót és egyebeket). A kampanymanager.hu-n mindent megtalál, amire szüksége van az e-kereskedelemhez, így gyorsan és egyszerűen fel tud állni.
További információ: Ingyenes online áruház indítása a Square fiókjából
Fizessen biztonságos módon
Érdemes azonnal biztonságosan elfogadni a fizetéseket az interneten, minimalizálva az esetleges súrlódásokat az ügyfél számára.
Tartsa szinkronban a készletet
Fektesse be az idejét, hogy digitalizálja vállalkozását, azzal, hogy a készletét digitális rendszerbe sorolja az egyes cikkek kiváló minőségű fényképeivel. Ez egy előzetes befektetés, de számos platformon kínál eladásra. Miután beállította az online hozzáférést, meg kell győződnie arról, hogy készletei szinkronban vannak-e a csatornák között. Fontos, hogy véletlenül ne értékesítsen olyan terméket, mely nem található már meg a készleten. Tartózkodjon a több helyszínen történő készletértékesítéstől, és egyszerűen kövesse nyomon a teljesítést és a szállítást.
Gondoljon az e-kereskedelmi igényeire
Gondoljon arra, hogy milyen jellemzőkre van szüksége a vállalkozás jelenlegi szakaszában, és hol szeretne lenni a következő néhány évben. Választhat az egyre fejlettebb funkciókkal rendelkező tervek közül, mint például elhagyott kosár-e-mailek az ügyfelek számára, ajándékozási lehetőségek. Ahogy vállalkozása növekszik és egyre több igénye van, erőteljesebb tervek vannak ezeknek az igényeknek a kielégítésére.
Testreszabhatja webhelyét
Olyan weboldalt szeretne létrehozni, amely türözi márkáját, és ésszerű a vállalkozása számára, függetlenül attól, hogy Ön kiskereskedő, vendéglős, professzionális szolgáltató. Az online áruház készítője rugalmas terveket kínál, hogy ideális elrendezést hozzon létre vállalkozásához. Választhat olyan színeket, betűtípusokat és elrendezési elemeket, amelyek a legértékesebbek a kiskereskedelem, az éttermek és a szolgáltatások számára. A terveket mobil megtekintésre is optimalizálták, mivel sok online vásárlás zajlik a fogyasztók telefonjain.
Váltási stratégia az összes értékesítési csatorna bevonására
Az online áruház létrehozása saját csatornákon alapuló marketing lehetőségeket is nyithat, több lehetőséget kínálva vállalkozásának több csatornán történő népszerűsítésére. Ez a kereskedelem jövője még akkor is, ha még nem késő elkezdeni az online értékesítést.
A vállalkozás online térbe költöztetésének nem kell mindennek vagy semminek lennie. „Ha egyszerűen elindul valahol, akkor új módszerekkel értékesíthet, mivel az ügyfelek vásárlási útjai már kevésbé egyértelműek” – mondja Karande. „Arról van szó, hogy kitaláljuk, mi működik a vállalkozás számára, és mi könnyíti meg az eladásokat az új csatornákban.”
Készen áll a következő lépésre az e-kereskedelmi vállalkozás növekedése felé? Fedezze fel, hogyan segíthet az onlineugynokseg.hu a gyors elindításban és a mai értékesítés megkezdésében.