Webshop indítás

webshop indítása

Webshop indítása során a következő lépcsőket kell figyelembe vennünk:

Webshop indítás kapcsán lényeges információ, hogy nem csak az indításnak, hanem az üzemeltetésnek is vannak költségei. Az üzemeltetésen több dolgot is érteni kell:

  • Tárhely szolgáltatás költsége, ez általában egy igen alacsony költség, erről részletesebben a tárhelyszolgáltatási díjak cikkünkben térünk ki
  • Folyamatos frissítése a webáruháznak, webshopnak. Ez azért is lényeges, mert ha ezt elhanyagoljuk, akkor webshopunk akár egy éven belül is elavulhat, és már nem lesz kompatibilis a legújabb technológiákkal, ami a versenyképesség csökkenéséhez vezet.
  • Webáruház fejlesztése, új ötletek kivitelezése, új technológiák alkalmazása, és beépítése

Webshop indítás során már a fenti tényezőkkel is kell számolni.

Első lépés a webáruház motor kiválasztása a webshop indítás során

Itt több lehetőség közül lehet választani:

Amennyiben, webáruházat bérelsz, akkor havi díjat kell fizetni, mely eltérő, de érdemes összehasonlítani a különböző feltételeket, Ezek átlagosan csomagok függvényében 10.000-20.000 Ft között helyezkednek el havonta. A fejlesztéseket a bérlő biztosítja, így további költségekkel ezen a területen nem kell számolni.

Nyílt forráskódú webáruház rendszerek. Itt több szisztémával is találkozhatsz a legjelentősebbek, a woocommerce, prestashop, opencart, magento. Ezek előnye, hogy viszonylag alacsonyabb költségből elkészíthetőek, és nagyon sok bővítmény áll rendelkezésre. Amennyiben egyedi igények is vannak, akkor már a bővítményeket is át kell alakítani, vagy készíteni egy újat, ami fejlesztési költséget eredményez. Jól dokumentált rendszerek lévén a fejlesztési költség mégis jóval alacsonyabb a teljesen egyedi rendszerekhez képest.

Egyedi fejlesztés. A legköltségesebb, inkább nagyobb rendszerek részére jelent megoldást. A fejlesztési költség is magasabb, hiszen több erőforrást igényel.

Webáruház indítás során a fentiekkel kell kezdeni a tájékozódást.

webshop indítás

Forgalmazott termékek meghatározása, raktárkészlet kezelő rendszerek integrálása a webáruházba

Ahogy arról a webáruház készítés lépésről lépésre cikkünkben írtunk szüksége lesz a termékkör, meghatározására is. A kapott adatok, illetve a konkurencia elemzése után kialakult termékek beszerzési, raktározási költségével számolnunk kell. Lényeges szempont, hogy rendelkezünk-e saját úgynevezett off-line bolttal. Amennyiben igen mérlegelni kell egy raktárkezelő program használatát. Ezt integrálni kell a webáruházba, hogy amikor a termék eladása megtörténik, akkor szinkronba kerüljenek a készletek.

Webshop indítása lehetséges dropshipping modellben is ilyenkor a terméket nem a webáruház szállítja ki közvetlenül, hanem a nagykereskedelmi cég, a webáruház a rendelést továbbítja a partner felé. Ebben az esetben is össze kell kötni, integrálni a két rendszert.

Pénzügyi tranzakciót bonyolító cégek

Az alábbi cégek segítségével lehet a webáruházban biztosítani a bankkártyás fizetést a vásárlók számára:

Ezek a következők PayPal, Barion, Simple pay, pénzügyi partnereken keresztül történik, akik ezért jutalékot kérnek a tranzakcióból. A jutalék fizetése a tranzakció megtörténte után válik esedékessé. Ezek eltérőek, így érdemes ezeket is felmérni előre.

Tárhely bérleti költség

Igen fontos költség tényező a webshop indítása során. Figyelembe kell venni, a biztonságot, illetve, hogy biztosítanak-e biztonsági mentést. Előfordulhat, hogy szükség van a helyreállításra, és ha nincsen biztonsági másolat könnyen bajba kerülhetünk. Természetesen, ez többlet költséggel jár, de érdemes még az elején erre is fókuszt tenni. A költség eltérő, vannak pár ezer forintos tárhely szolgáltatók évente, de a tárhely nagyságától függően nő a költség is. Ehhez tartozhat a folyamatos support, ügyfélszolgálat, karbantartás is. Az oldal gyorsaságát is nagy mértékben befolyásolja milyen tárhelyet, sávszélességet választunk. Szükségünk lesz ezen kívül SSL szabványra, megy a biztonságot mutatja a felhasználók részére, ezt az egykori http-t felváltó https előtag is jelzi. Ennek díja ingyenes, de extra esetben 3-5 ezer forint is lehet. A webshop indítás elején kell kiválasztani a domain-t is, mely pl a kampanymamanger.hu a mi esetünkben. Ennek díja is eltérő célszerű hosszabb időintervallumra megvásárolni, így lehet akár 1950 Ft is 2 évre, ezzel is csökkentve fix költségeinket.

webshop indítás

Webshop indítás stratégiai költsége

Már a webshop indítása során meg kell tervezni a keresőoptimalizáláshoz szükséges kategóriafát, és a fókusz kulcsszavakat, amelyre érdemes az oldalakat optimalizálni. Mindez, azonban a hosszútávú tervezéshez, az organikus találatok biztosításához kell. Ebben tudnak segíteni tartalommarketinggel foglalkozó cégek, vagy SEO szakemberek, akik kulcsszókutatással tudnak a webáruház indításhoz hozzájárulni. A keresőoptimalizálás egy igen összetett terület, de fontos az elején tájékozódni az árakkal kapcsolatban. Egy nem megfelelően beállított webáruház sajnos még évek múltán sem képes azokat az eredményeket hozni, amire szükségünk van. Az optimalizált webáruház motorok ezért is magasabb áron kelnek el, de a készítés után kérjen protokollt az elkészített munkáról.

A rövid távú stratégia kulcsfontosságú szereplői a Google Ads hirdetések, és a Facebook kampányok szervezése. Mennyibe kerül a Google Adwords hirdetéskezelés? A kampánykezelő cégek díja az elköltött összeg függvényében változik, ez kb nettó 50.000 Ft/hó-tól kezdődik. Ezen felül kell kalkulálni a Google számára fizetendő költséggel, mely általában min. 300.000 Ft/hó költséget jelent. A Google Ads hirdetések beállítása is rendkívül fontos, a követő kódok elhelyezése az oldalban, mely elvégezhető a Google Tag manager segítségével is.

A Facebook kampányok esetében a havi díjak hasonlóan alakulnak, és ezekkel is kell kalkulálni. A kódolás úgynevezett Facebook pixel kód beállítása itt is elengedhetetlen, a konverziós események méréséhez. Érdemes a facebook remarketing funkcióját kiemelten is használni, hiszen ez a leghatékonyabb reklámozási forma jelenleg.

Webshop indítás Jogi követelményei, és az ezzel kapcsolatos költségek

A webáruház általános szerződési feltételeinek, és adatkezelési tájékoztatásának elkészítése rendkívül fontos. Ennek konkrét költsége, amely az ügyvédek részére fizetendő kb, 50-150 ezer forint körüli összegre tehető, mely fizetése egyszeri tételt jelent.

Összefoglalva

A webáruház online megjelenéséhez érdemes alaposan utánajárni a költségeknek, és hosszútávon olyan cégre bízni magunkat, akire mindig számíthat. A legjobb, ha az összes szolgáltatás egy kézben van, mert később is kontrollálhatóak, mind a webáruházzal kapcsolatos kérdések, mind pedig az online marketing. Lényeges, hogy a referenciák vizsgálata során keressük a Google Partner Ügynökség logót, és kattintsunk is rá, ezzel is ellenőrizve a jelvény meglétét.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük